Rabu, 4 Januari 2017

Highly fever+very bad rashes = admit GH

Assalamualaikum

Hari ni malam kedua aku warded di General Hospital. Sebab ward..highly fever (38.8) dah 3 hari dan rashes teruk (2 hari) yang bukan disebakan oleh denggi tp ternyata alergic haart.

Alasan yg doc minta aku gunakan just viral fever. Jad aku masuk la GH..sbb kat situ je ada pakar. Aku dapat masuk ward jam 11 pm...sebb ward penuh byk kes denggi yg aku tgk...

Maka tesebarlah di kalangan doc dan nurse2 di sini pasal rvd aku...to be honest...mmg ada lagi yang pandang serong pada pesakit rvd...ceritanya masa pedaftaran di kecemasan brother kaunter yang ada 3 - 4 org tu semua berbisik2 dan pandang aku atas bawah....dan nurse di ward sendiri ada yg pandang serong...yang memahami hanyalah doc sahaja....

Back to demam dan rashes aku....demam aku masih berlarutan utk hari ke 4 dan dan rashes aku getting worst..

Doc suruh stop bactrim saja..tapi masih teruskan haart...aku berharap doc suruh aku berhenti nevirapine...tp tak..dia suruh teruskan juga....sekali lg kat sini aku kene buat denggi test..full blood test..vl test...dan kene refer pakar kulit.

Akhirnya aku disuruh stop haart sementara....dan harap2 rashes aku ni hilang dan aku x demam lg...

Aku berdoa sgt2 supaya aku x duduk lama di hospital sebab aku:
1. Xleh makan dgn masakan dia...faham2 la kan..nak sedap g masuk private..
2. Layanan nurse yg  so-so
3. Aku nak kerja..kerja aku byk
4. Aku xnak org dtg melawat aku ramai2..jenuh nak buat cerita tipu


Tiada ulasan:

Catat Ulasan