Isnin, 2 Januari 2017

Aku demam..adakah side effect Haart

Assalamualaikum

Dalam kebosanan aku terpanggil utk update blog. Skrg ni aku sedang demam... dah 2 hari..suhu badan 38.6..baru sekali makan antibiotik dan dlm 2 hari ni dah 5 x telan paracetamol. Lepas makan paracetamol badan ada rasa ok..tp 4-5 jam badan aku akan panas kembali...

Hari ni juga hari ke 11 aku bercinta dgn rawatan haart. Dlm 11 hari ni mcm2 dugaan aku ..
1. Badan aku lemah x bermaya
2. Kepala aku panas
3. Loya sampai sekarang
4. Kaki sakit2...x selesa utk tido
5. Terhuyung hayang
6. Perut sebu mcm angin...

Semua simptopm 1-5 tu dapat di atasi  kecuali loya...kekadang aku muntah baru la rasa lega tekak ni.

Nak di jadikan cerita 3 hari lepas aku nye perut sebu sampai rasa mcm gastrik...tekan je perut rasa nak muntah...then malam tu badan aku lain macam..so aku mkn panadol cepat2...panadol je x cukup..sebab keesokan hari tu aku masih demam...dan badan aku menggigil gilee....aku teruskan makan panadol...aku x g klinik sbb tutup kan sempena new year..dan aku x terfikir kenapa x pergi hospital besar??

So hari ni aku dpt antibiotik ubat demam, ubat kumur2, selesema dan ubat batuk..atas nasihat kawan2 aku xyah nak canang kan kat doc pon yg aku ni ada rvd..sbb doc still bagi ubat demam je.. kalau demam ni masih x pulih masuk hari ke 3 aku terpaksan la ke klinik kesihatan yg aku dptkan rawatan.

According to bang long, demam mmg side effect haart. Jadi bertahan lah...kalau x tahan juga refer semula kat klinik id...

Semoga Allah sembuhkan demam aku dengan segera..dan berikan aku jalan hidup yang sihat..amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan