Selasa, 10 Januari 2017

Ukhwah diteruskan..

Assalamualaikum..

Malam ni malam ke 8 aku di general hospital. Awal pagi tadi fikiran aku agak down sbb memikirkan keseronokan org2 pergi kerja...sebab katil aku betul2 facing taman perumahan...dan aku boleh nampak kebusyan warga taman tu di pagi hari...i miss my house, miss my car, miss my office, miss my job...miss all of them di luar sana...tp sebelum fikiran aku lebih down aku capat2 positifkan mind aku dgn cara main game..hahaha

Katil aku ni posisinya menarik tp agak panas di pagi hari sebab matahari pagi. So kalau nak tido pagi seolah2 aku tido dlm tong sauna la..

Kisah hari ni...masa lunch time aku diserbu oleh rombongan cik kiah dari office..almost 10 org even more yg dtg melawat aku..terima kasih semua yg bawakan McD dan air 100 plus..appreciate uallz..

Yang menyeronokkan...jam 9 pm aku dpt call dari kawan2 ku di block A...ada jemputan makan2..diaorg orderkan aku bihun sup..sampai2 je di blok A2..terus nurse menyapa mesra.."ha..ada barang tinggal lagi ke tu??" Nurse block A x sama mcm nurse block C...mereka kurang  mesra..mungkin sebab patient di block C ni ramai kot..

So kami makan sama2 lagi malam ni. Abg ramli jadikan aku inspirasi utk dia tambahkan selera makan..pak cik rosli lak terlalu caring tanyakan pasal improvement sakit aku...nizam lak mungkin akan discharged esok...apa?? esok?? Terus kami semua terdiam seketika sbb gembira dan sedih dgn berita tu...bang ramli pon mungkin discharge khamis.. semua dh discharge..apa cerita lak dgn aku ni??

Malam ni aku akan mula dgn antibiotik baru. T-dapsone... esok pula aku akan mulakan ubat haart baru iaitu efamat or efavirenz...aku kene strong kali ni...supaya aku boleh lawan semua side effect ubat2an ni... stay strong babe!!! Jadi...bila aku nak diacharge ni?? Bila?? Bila??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan